odpowiedzi na pytania Wykonawców w wersji .doc  odp_siwz_05.07.12.doc

Sierpc, 05.07.2012r.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

ul. Świętokrzyska 2a

09 - 200 Sierpc                                                                                                     WYKONAWCY

 

ODPOWIEDZI NA ZADANE PYTANIA

 

Dotyczy postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759,
z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” na
Poradnictwo psychologiczne i doradztwo zawodowe
dla uczestników projektu Z Wami - dla Was 7.1.2 PO KL oraz usługi szkoleniowe
dla uczestników projektów: Aktywni w Sierpcu i Rzetelny pracownik czy skuteczny przedsiębiorca? 9.5 PO KL

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sierpcu ul. Świętokrzyska 2a jako Zamawiający, działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo Zamówień Publicznych
(Dz. U. z dnia 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm) udziela następujących wyjaśnień:

PYTANIA WYKONAWCÓW/

ODPOWIEDZI ZAMAWIAJĄCEGO

Nr

Treść

1


Czy Zamawiający dopuszcza, w przypadku składania przez Wykonawcę ofert częściowych, złożenie 1 oferty na wykonanie tylko jednego zadania.

Odp.


Jeden wykonawca może złożyć oferty maksymalnie na 2 zadania spośród 4 zadań wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia.

Tak, Zamawiający dopuszcza złożenie 1 oferty na wykonanie tylko jednego zadania.

2


Jaki wymiar godzin w ramach ukończonych studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego uprawnia osobę - zdaniem Zamawiającego - do prowadzenia zajęć objętych przedmiotem zamówienia. Czy zdaniem Zamawiającego osoba, która nie ukończyła studiów podyplomowych w zakresie przygotowania pedagogicznego - natomiast posiada uprawnienia pedagogiczne wynikające z podstawy prawnej: Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 4 kwietnia 1974r. w sprawie zasad uzyskiwania kwalifikacji pedagogicznych przez nauczycieli teoretycznych przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu - jest uprawniona
do prowadzenia zajęć objętych przedmiotem zamówienia. Osoba posiada wykształcenie wyższe i spełnia pozostałe wymagania określone przez Zamawiającego.

Odp.


Zgodnie z zapisami działu XII pkt. 1.3 Zamawiający wymaga aby Wykonawca szkoleń przewidzianych w zadaniu nr 3 i nr 4 posiadał ukończone studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego.

Minimalną liczbę godzin zajęć zorganizowanych, praktyk oraz oraz minimalną liczbę punktów ECTS przypisywaną poszczególnym modułom określa Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, wydane na podstawie art. 9c ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.)

3


Opis przedmiotu Zamówienia

Zadanie nr 1 - Poradnictwo psychologiczne dla 30 uczestników projektu ............

Wymiar godzinowy 90 godzin, w tym 30 godzin szkoleniowych spotkań grupowych

Moje pytanie: czy  spotkania grupowe, niezależnie od ilości grup, muszą być zrealizowane w ciągu

30 godzin ogółem dla 30 osób. Jeśli tak - to proszę o wyjaśnienie - jaką liczbę godzin Wykonawca powinien umieścić każdemu uczestnikowi w ZAŚWIADCZENIU O UKOŃCZENIU "PORADNICTWA PSYCHOLOGICZNEGO'. Czy  dobrze rozumiem, że przy założeniu podziału na 3 grupy - zapis w zaświadczeniu o ukończeniu "szkolenia" - w pozycji liczba zrealizowanych godzin, należy wpisać 10 godzin?...  

Odp.


Tak, przy założeniu podziału na 3 grupy, każda z grup (niezależnie od liczby osób wchodzących w jej skład – dopuszczamy różną liczebność grup w zależności od zdiagnozowanych predyspozycji i możliwości uczestników) winna zrealizować warsztaty psychologiczne w wymiarze 10 godzin. Analogicznie przy założeniu podziału na dwie grupy każda z grup zrealizuje warsztaty 15 godzinne np. 5 dni po 3 godziny lub 3 dni po 5 godzin.

4


Treść SIWZ dział XI. Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty:.....5b) zmiana wynagrodzenia – zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia w sytuacji, gdy koszty wykazane w kalkulacji końcowej będą niższe niż wskazane przez Wykonawcę w złożonej ofercie;

  1. Na jakiej podstawie dokonywana jest kalkulacja końcowa? Jakie czynniki brane są pod uwagę? Proszę o podanie metody dokonywania kalkulacji końcowej. W jaki sposób Zamawiający będzie kontrolował odstępstwa od kalkulacji złożonej w ofercie?

Odp.


Kalkulacja końcowa jest dokonywana na podstawie dokumentacji wytworzonej w toku realizacji przedmiotu zamówienia. Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawcy zobowiązani są do: prowadzenia dokumentacji zajęć w postaci Dziennika zawierającego listy obecności, wymiar godzin i tematy zajęć; prowadzenia Rejestru wydanych zaświadczeń/opinii lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie poradnictwa psychologicznego/doradztwa zawodowego/szkolenia; dokumentowania własnej pracy: karty czasu pracy, listy obecności, ewidencja udzielonych konsultacji, ostateczne opinie; prowadzenia zajęć wg ustalonego z koordynatorem projektu harmonogramu.

  • Jeżeli z przedłożonych do końcowego rozliczenia dokumentów będzie wynikało, że doradztwo specjalistyczne/szkolenie zostało zrealizowane w mniejszym wymiarze godzinowym, wg programu odbiegającego od oferty będzie to stanowiło podstawę do zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy. Wynagrodzenie zostanie wypłacone tylko w wysokości proporcjonalnej do wykonanego zadania.

  • Kalkulację kosztów szkolenia sporządza Wykonawca jako dokument własny i załącza do oferty jako załącznik nr 10. To Wykonawca – zgodnie z działem XXIII SIWZ – sposób obliczenia ceny ustala wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia zamówienia publicznego. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia w sytuacji, gdy cena do zapłaty wskazana na fakturze przez Wykonawcę będzie niższa. Sytuacja taka może powstać w przypadku zmniejszenia ilości uczestników szkolenia i wydruku mniejszej ilości poradników - dot. zadania 3 i 4.

5


Treść SIWZ - Kryterium „Doświadczenie Wykonawcy” wartość punktowa zostanie przyznana zgodnie z poniższym wzorem:a)doświadczenie w realizacji usług doradczych/szkoleniowych dla grup docelowych, z wyłączeniem osób niepełnosprawnych

Liczba zrealizowanych szkoleń/projektów doradczych w ofercie badanej

D= ------------------------------------------------------------------------------------------------------ x 100x20%

Największa liczba zrealizowanych szkoleń/projektów doradczych

spośród wszystkich ofert


b)doświadczenie w realizacji projektów, współfinansowanych ze środków UE dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych

Liczba zrealizowanych szkoleń/projektów doradczych na rzecz ON w ofercie badanej

D = --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- x 100x20%

Największa liczba zrealizowanych szkoleń/projektów doradczych

na rzecz ON spośród wszystkich ofert

Łączna maksymalna liczba punktów do uzyskania za spełnienie kryterium: a + b = 40 pkt

Brak ocenianego elementu (szkolenia/doradztwo specjalistyczne dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych) – powoduje brak dodatkowych punktów.


Proszę o wyjaśnienie dotyczące doświadczenia w realizacji usług doradczych/szkoleniowych dla grup docelowych. Co oznacza grupa docelowa?

W punkcie 2a nie ma informacji o tym, że musi to być doświadczenie w realizacji usług doradczych/szkoleniowych, współfinansowanych ze środków UE. Rozumiem, że może to być każde doświadczenie bez względu na źródło finansowania?

W punkcie 2b jest pytanie o doświadczenie w realizacji projektów, współfinansowanych ze środków UE dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych . Jak należy rozumieć zwrot „osoby zagrożone wykluczeniem społecznym? Czy w ramach pkt 2b można przedstawic tylko takie doświadczenie, w którym projekt był realizowany (z większym lub mniejszym) udziałem osób niepełnosprawnych?

Jeśli rozumieć osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, jako osoby nie tylko niepełnosprawne to dlaczego wzór wyliczający punktację uwzględnia jedynie szkolenia/projekty doradcze na rzecz ON? Jeśli wzór zawarty w pkt 2b wyliczający punktację uwzględnia jedynie szkolenia/projekty doradcze na rzecz ON to jak to się ma do szkolenia przeznaczonego dla osób 50 plus stanowiącego zadanie nr 4 ? Czy Zamawiający zachował w tym zakresie dyspozycję z art. 22 ust. 4 pzp dotyczącą wiązku wymagań z przedmiotem zamówienia?

Odp.


Grupa docelowa oznacza tu odbiorców świadczonych usług (uczestników doradztwa/szkoleń).

W punkcie 2a wykazujemy wszelkie doświadczenie w realizacji szkoleń/projektów doradczych dla dowolnych odbiorców bez względu na źródło finansowania. Osoby niepełnosprawne są tu wyłączone dla uniknięcia powielania tych samych usług w pkt. 2a i 2b.

Osoby zagrożone wykluczeniem społecznym to nasi klienci, do których kierujemy projekty: osoby bezrobotne, poszukujące pracy, niepełnosprawne, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej. Tak w punkcie 2b wykazujemy tylko doświadczenie w realizacji projektów współfinansowanych ze środków UE z udziałem osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym obowiązkowo (z mniejszym lub większym) udziałem ON. Wszelkie inne doświadczenie wykazujemy w pkt. 2A Jest to dla nas niezwykle istotne kryterium ze względu na specyficzne potrzeby wskazanej grupy oraz fakt, że stanowią oni blisko 70% naszych klientów (uczestników projektów). Specyficzne są również zasady realizacji, rozliczania, oznakowania projektów finansowanych ze środków UE – stąd tak postawione wymagania.

Wzór 2b uwzględnia tylko przedsięwzięcia finansowane ze środków UE na rzecz min. ON ponieważ wszelkie inne przedsięwzięcia uwzględnia wzór 2a. (np. szkolenie/doradztwo dla 10 osób bezrobotnych, z których 5 legitymowało się orzeczeniem o niepełnosprawności).

Szkolenia przeznaczone dla osób 50 plus – jeżeli wykonawca posiada takowe doświadczenie może być ujęte przy wyliczaniu punktacji w pkt. 2a.

Zamawiający zachował w zakresie kryterium 2b dyspozycję z art. 22 ust. 4 pzp dotyczącą związku wymagań z przedmiotem zamówienia, bowiem 68% uczestników projektów (będących przedmiotem zamówienia - finansowanych w 85% ze środków UE) to osoby niepełnosprawne.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny warunków wymaganych od wykonawców” zostały określone przez Zamawiającego w dziale XIII SIWZ. Po spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oferta Wykonawcy jest badana i oceniana. Kryterium oceny ofert nie jest warunkiem udziału w postępowaniu.

Kryterium „Doświadczenie w realizacji projektów, współfinansowanych ze środków UE dla osób niepełnosprawnych” jest jednym z elementów oceny ofert i Wykonawca może lub nie otrzymać punkty za spełnienie tego kryterium.

Zamawiający określił kryteria oceny ofert jednakowe dla wszystkich zadań. Każde zadanie jest oceniane według tych samych kryterium oceny ofert, żaden przepis prawa nie wskazuje jednak że oferta ma otrzymać maksymalną liczbę punktów tj. 100.

6


Treść SIWZ Całkowity koszt usługi - dot. Zadania nr......... wartość netto ogółem...............podatek....................łączna cena brutto...........................słownie..............

Pytanie:

Zamawiający nie zamieścił wzoru umowy w dokumentacji przetargowej. Czy należy przyjąć, że będzie to umowa o dzieło (tj. zasada rozliczenia jako rachunek wystawiony na podstawie umowy o dzieło z przekazaniem praw autorskich, uwzględniający 50% kosztów uzyskania przychodów). Wycena dla części 3 lub części 4 obejmuje zarówno szkolenia, jak i przygotowanie poradnika?

Odp.


Zamawiający zgodnie z art. 36 ust 1 pkt 16 ustawy PZP w SIWZ zawarł istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z uwagi, że Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego – to Wykonawca indywidualnie określa wartość usługi netto, określa podatek i cenę brutto.

W opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SIWZ – w zadaniu nr 3 i 4 widnieje zapis „Na zakończenie realizacji usługi Wykonawca przedkłada faktury/rachunki wystawione na Zamawiającego z tytułu dwóch różnych czynności:
a) tytuł płatności nr 1: usługa szkoleniowa (częstotliwość wystawiania faktur/rachunków do decyzji Wykonawcy, dopuszczamy rachunki/FV miesięczne, kwartalne, roczne)

b) tytuł płatności nr 2 merytoryczne opracowanie Poradnika

Zamawiający informuje, że z wybranym wykonawcą zadania nr 3 i 4 w umowie zostanie umieszczony zapis o przekazaniu praw autorskich.

7


Treść specyfikacji (Formularz Oferty) 6. Inne uwagi dotyczące składanej oferty:
Wykaz za
łączników:

Pytanie Jakie typu mogą to być uwagi?

Odp.


Może to być zapis np.: oferta zawiera …… ponumerowanych stron.

8


Treść specyfikacji (Formularz Oferty)

7. Nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia:
Na czym ma polegać nadzór wewnętrzny?

Odp.


Nadzór wewnętrzny polega na przeprowadzeniu hospitacji podczas szkolenia przez wyznaczoną osobę Wykonawcy lub Wykonawcę, która stwierdza prowadzenie szkolenia zgodnie z programem.

9


Treść specyfikacji

XXVI. Warunki i ustalenia jakie będą wprowadzone do umowy.

4 b) Zamawiający może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym jeżeli w trakcie sprawowania nadzoru nad realizacją zadania stwierdzi: ograniczenie zakresu rzeczowego zadania, nie powiadomienie o nieobecności uczestników szkolenia, zmianie miejsca realizacji zadania, zmianie osoby prowadzącej szkolenie;

Na jakiej podstawie zostanie stwierdzone ograniczenie zakresu rzeczowego zadania"? W jaki sposób Zamawiający stwierdzi to ograniczenie?

Odp.


W trakcie trwania szkolenia Zamawiający i inne upoważnione instytucje mogą dokonywać kontroli. Kontrola może dotyczyć m.in. zgodności prowadzonego poradnictwa/doradztwa/szkolenia z ramowym programem załączonym do SIWZ jako załącznik nr 1 – opis przedmiotu zamówienia. Ograniczenie zakresu rzeczowego zadania może zostać stwierdzone po rozmowie z uczestnikami zajęć bądź też po telefonicznym poinformowaniu Zamawiającego przez uczestników zajęć.

10


Treść specyfikacji (Załącznik nr S)

Do ofert należy załączyć (jeżeli wykonawca posiada doświadczenie) oddzielny wykaz zrealizowanych projektów, współfinansowanych ze środków UE dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert zgodnie z powyższym wzorem.

Czy również należy załączyć oddzielny wykaz usług doradczych/szkoleniowych dla grup docelowych, z wyłączeniem osób niepełnosprawnych.

Czy do tych odrębnych wykazów koniecznie jest załączenie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie usług w nich wymienionych?

Odp.


W załączniku nr 5 do SIWZ – wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanych usług należy wskazać usługi wskazane w dziale XIII ust 1 pkt 1.2 ppkt 1.2.1 lub/i 1.2.2 jak również usługi stanowiące podstawę wyliczeń przy przyznawaniu punktacji za kryterium doświadczenie (zgodnie z zapisami Działu XXIV. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert - pkt 2a) Do wykazu tych usług załączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług.

Załącznik nr 5 będzie stanowił wykaz wszelkich usług doradczych/szkoleniowych dla grup docelowych, z wyłączeniem osób niepełnosprawnych (kryterium punktacji Doświadczenie pkt 2a)

Drugi egzemplarz załącznika nr 5 ma stanowić wykaz usług doradczych/szkoleniowych dla grup docelowych z udziałem osób niepełnosprawnych, świadczonych w ramach projektów finansowanych z udziałem środków UE (kryterium punktacji Doświadczenie pkt 2a).

Do wykazów koniecznie jest załączenie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie (wszystkich bądź wybranych) usług w nich wymienionych (np. jeśli wykonawca wykaże 5 szkoleń a referencje uzyskał tylko z tytułu wykonania 3 tj. na 2 nie posiada dokumentu na potwierdzenie ich należytego wykonania będą one uznane przy wyliczaniu punktacji za doświadczenie pod warunkiem ustalenia przez Zamawiającego (np. telefoniczna rozmowa ze Zleceniodawcą), że rzeczywiście były świadczone należycie.

11


Treść specyfikacji

Czy do wykonania zadania nr 3 i do zadania nr 4 może być wskazana jedna i ta sama osoba, jako osoba zdolna do wykonania zamówienia?

Odp.


Tak, dla zadania 3 i 4 może być wskazana jedna i ta sama osoba. Nie ma przeszkód formalnych i prawnych aby w zadaniu nr 3 i 4 została wskazana ta sama osoba. Jednak mogą wystąpić problemy organizacyjne w przypadku gdy zadanie 3 i 4 zostanie powierzone do wykonania temu samemu wykonawcy. Zajęcia z zadania 3 i 4 mogą się odbywać w te same dni i Wykonawca tego świadomy musi wziąć na siebie odpowiedzialność właściwego ułożenia harmonogramu zajęć.




 

 Agnieszka Gorczyca

-/-

Kierownik PCPR




 

 

odp_1_siwz_bip.jpg

 

Sierpc, 04.07.2012r.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

ul. Świętokrzyska 2a

09 - 200 Sierpc

Wykonawcy

 

ODPOWIEDZI NA ZADANE PYTANIA

 

Dotyczy postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759,
z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” na
Poradnictwo psychologiczne i doradztwo zawodowe
dla uczestników projektu Z Wami - dla Was 7.1.2 PO KL oraz usługi szkoleniowe
dla uczestników projektów: Aktywni w Sierpcu i Rzetelny pracownik czy skuteczny przedsiębiorca? 9.5 PO KL

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sierpcu ul. Świętokrzyska 2a jako Zamawiający, działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo Zamówień Publicznych
(Dz. U. z dnia 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm) udziela następujących wyjaśnień:

Pytanie Wykonawcy:

W ilu procentach szkolenie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej?

Odpowiedź Zamawiającego:

Wszelkie działania (w tym również szkolenia) zaplanowane w ramach projektów: Z Wami - dla Was 7.1.2 PO KL, Aktywni w Sierpcu i Rzetelny pracownik czy skuteczny przedsiębiorca? 9.5 PO KL
w 85% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

 

 

 

Kierownik PCPR w Sierpcu

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kamińska Ewelina
  • Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
  • Informacja zaktualizowana przez: Kamińska Ewelina
  • Data ostatniej aktualizacji: 2012-07-05 21:53:01
  • Liczba odsłon: 341
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1169580]

przewiń do góry