POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE                         Sierpc, dnia 11.06.2013r.                                                

09-200 Sierpc ul. Świętokrzyska 2a

tel. (024) 275 76 60

e-mail: pcpr.sierpc@wp.eu                                                  

                 

Oznaczenie i numer postępowania: świadczenie usług poradnictwa specjalistycznego
w ramach projektów: „Praca - trzeba działać a nie czekać” oraz „Asystent osoby niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” 7.4  pokl

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU –nr 814330 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA PODZIELONO NA 8 CZĘŚCI:

Część 1

Poradnictwo psychologiczne dla 30 uczestników projektu „Praca – trzeba działać
a nie czekać” - 120 godzin

Część 2

Doradztwo zawodowe  dla 30 uczestników projektu „Praca – trzeba działać
a nie czekać”  - 90 godzin

Część 3

Warsztaty terapeutyczne dla dzieci  z otoczenia grupy docelowej – uczestników projektu „Praca – trzeba działać  a nie czekać” – 25godzin

Część 4

Konsultacje indywidualne i spotkania warsztatowe dla 30 osób z wizażystą/ stylistą w ramach projektu „Praca – trzeba działać a nie czekać” – 90 godzin, akademia wizerunku

Część 5

Poradnictwo psychologiczne dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” – 100 godzin

Część 6

Doradztwo zawodowe  dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” – 60 godzin

Część 7

Grupowe warsztaty prawnicze dla 20 uczestników projektu: „AON – realna pomoc
i wsparcie - 20 GODZIN

Część 8

Warsztaty psychologiczne dla 20 uczestników w zakresie umiejętności korzystania
z usług Asystentów osób niepełnosprawnych – 60 godzin

 

 

WYKONAWCY

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
W CZĘŚCI NR 5

 

Zamawiający – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a,
09-200 Sierpc zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 1 cyt. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych,

zawiadamia, że w odniesieniu do Części nr - 5 Poradnictwo psychologiczne  dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej - realna pomoc i wsparcie”  - 100 godzin

postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów unijnych - art. 11 ust. 8 cytowanej ustawy Pzp na świadczenie usług poradnictwa specjalistycznego w ramach projektów: „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie”  7.4  POKL

wybrał ofertę złożoną przez Wykonawcę PHU Apus Robert Meller ul. Gruzowa 9 42-200 Częstochowa na podstawie kryterium oceny ofert określonych w SIWZ.

Cena wybranej oferty – 5.290,00 zł (słownie: pięć tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt złotych 00/100).

Najkorzystniejsza oferta otrzymała maksymalną liczbę punktów – 100.

W tej części postępowania wpłynęły 3 oferty. 2 złożone oferty są zgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych, ich zapisy potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu
oraz zostały złożone zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ.

Zamawiający na podstawie art.. 24, ust. 2, pkt. 4 wykluczył z postępowania Wykonawcę – Pracownia Rozwoju Osobistego Katarzyna Juszczak, ul. Lecha 1c, 62-200 Gniezno.

Wskazany Wykonawca nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu, a mianowicie nie wykazał dysponowania odpowiednią osobą/osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia . Zgodnie z art. 24, ust.4 ofertę nr 6 (5.2) wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.                   Treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem                  art. 87 ust 2 pkt 3.

Zgodnie z Rozdziałem IX. SIWZ opis sposobu przygotowania ofert – oferta winna zawierać wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacjami o podstawie dysponowania tymi osobami.
W odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentacji Wykonawca przesłał oświadczenie
o zaniechaniu wykonania wymaganej czynności.

Poniżej zestawienie ważnych ofert, które wpłynęły w tej części postępowania wraz z przyznaną punktacją:

Numer oferty

Nazwa Wykonawcy

Adres

Cena ofert

PUNKTACJA

Suma punktów

Wg wpływu

Wg nr części

Wg kryterium cena 70%

Wg kryterium doświadczenie 30%

3

5.1

PHU Apus Robert Meller

 

Ul. Gruszowa 9,

42-200 Częstochowa

5.290,00

 

70,00

30

100,00

13

5.3

I Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „ąę”

Ul. Tysiąclecia 16 09-402 Płock

6.800,00

54.45

30

84.45

 

Zamawiający informuje, że umowa w sprawie zamówienia publicznego będzie zawarta
w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania  zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej przewidzianej w dziale VI Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

       Dziękuję za złożenie oferty w przedmiotowym postępowaniu.

 

Z poważaniem

      Agnieszka Gorczyca

                  -//-

        Kierownik PCPR

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE                         Sierpc, dnia 11.06.2013r.                                                

09-200 Sierpc ul. Świętokrzyska 2a

tel. (024) 275 76 60

e-mail: pcpr.sierpc@wp.eu                                                  

                 

Oznaczenie i numer postępowania: świadczenie usług poradnictwa specjalistycznego
w ramach projektów: „Praca - trzeba działać a nie czekać” oraz „Asystent osoby niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” 7.4  pokl

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU –nr 814330 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA PODZIELONO NA 8 CZĘŚCI:

Część 1

Poradnictwo psychologiczne dla 30 uczestników projektu „Praca – trzeba działać
a nie czekać” - 120 godzin

Część 2

Doradztwo zawodowe  dla 30 uczestników projektu „Praca – trzeba działać
a nie czekać”  - 90 godzin

Część 3

Warsztaty terapeutyczne dla dzieci  z otoczenia grupy docelowej – uczestników projektu „Praca – trzeba działać  a nie czekać” – 25godzin

Część 4

Konsultacje indywidualne i spotkania warsztatowe dla 30 osób z wizażystą/ stylistą w ramach projektu „Praca – trzeba działać a nie czekać” – 90 godzin, akademia wizerunku

Część 5

Poradnictwo psychologiczne dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” – 100 godzin

Część 6

Doradztwo zawodowe  dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” – 60 godzin

Część 7

Grupowe warsztaty prawnicze dla 20 uczestników projektu: „AON – realna pomoc
i wsparcie - 20 GODZIN

Część 8

Warsztaty psychologiczne dla 20 uczestników w zakresie umiejętności korzystania
z usług Asystentów osób niepełnosprawnych – 60 godzin

 

WYKONAWCY

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
W CZĘŚCI NR 8

 

Zamawiający – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a,
09-200 Sierpc zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 1 cyt. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych,

zawiadamia, że w odniesieniu do Części nr - 8 Warsztaty psychologiczne  dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej - realna pomoc i wsparcie”  - 60 godzin

postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów unijnych - art. 11 ust. 8 cytowanej ustawy Pzp na świadczenie usług poradnictwa specjalistycznego w ramach projektów: „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie”  7.4  POKL

wybrał ofertę złożoną przez Wykonawcę Agnieszka Sawicka Al. Jana Pawła II 15/29 09-410 Płock
na podstawie kryterium oceny ofert określonych w SIWZ.

Cena wybranej oferty – 3.240,00 zł (słownie: trzy tysiące dwieście czterdzieści złotych 00/100).

Najkorzystniejsza oferta otrzymała maksymalną liczbę punktów – 100.

W tej części postępowania wpłynęły 2 oferty. 1 złożona oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej zapisy potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz została złożona zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ.

Zamawiający na podstawie art.. 24, ust. 2, pkt. 4 wykluczył z postępowania Wykonawcę – Pracownia Rozwoju Osobistego Katarzyna Juszczak ul. Lecha 1c 62-200 Gniezno.
Wskazany Wykonawca nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu, a mianowicie nie wykazał dysponowania odpowiednią osobą/osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia. Zgodnie z art. 24, ust.4 ofertę nr 7 (8.1) wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust 2 pkt 3.

Zgodnie z Rozdziałem IX SIWZ opis sposobu przygotowania ofert – oferta winna zawierać wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacjami o podstawie dysponowania tymi osobami.
W odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów Wykonawca przesłał oświadczenie
o zaniechaniu wykonania wymaganej czynności.

 

Poniżej zestawienie ważnych ofert, które wpłynęły w tej części postępowania wraz z przyznaną punktacją:

Numer oferty

Nazwa Wykonawcy

Adres

Cena ofert

PUNKTACJA

Suma punktów

Wg wpływu

Wg nr części

Wg kryterium cena

Wg kryterium doświadczenie

9

8.2

Agnieszka Sawicka

 

Al.Jana Pawła II 15/29

09-410 Płock

3.240,00

70,00

30

100,00

 

Zamawiający informuje, że umowa w sprawie zamówienia publicznego będzie zawarta
w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania  zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej przewidzianej w dziale VI Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

       Dziękuję za złożenie oferty w przedmiotowym postępowaniu.

 

Z poważaniem

 

      Agnieszka Gorczyca

                  -//-

        Kierownik PCPR

 

 

 

 

 

 

 

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE                         Sierpc, dnia 11.06.2013r.                                                

09-200 Sierpc ul. Świętokrzyska 2a

tel. (024) 275 76 60

e-mail: pcpr.sierpc@wp.eu                                                  

                 

Oznaczenie i numer postępowania: świadczenie usług poradnictwa specjalistycznego
w ramach projektów: „Praca - trzeba działać a nie czekać” oraz „Asystent osoby niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” 7.4  pokl

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU –nr 814330 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA PODZIELONO NA 8 CZĘŚCI:

Część 1

Poradnictwo psychologiczne dla 30 uczestników projektu „Praca – trzeba działać
a nie czekać” - 120 godzin

Część 2

Doradztwo zawodowe  dla 30 uczestników projektu „Praca – trzeba działać
a nie czekać”  - 90 godzin

Część 3

Warsztaty terapeutyczne dla dzieci  z otoczenia grupy docelowej – uczestników projektu „Praca – trzeba działać  a nie czekać” – 25godzin

Część 4

Konsultacje indywidualne i spotkania warsztatowe dla 30 osób z wizażystą/ stylistą w ramach projektu „Praca – trzeba działać a nie czekać” – 90 godzin, akademia wizerunku

Część 5

Poradnictwo psychologiczne dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” – 100 godzin

Część 6

Doradztwo zawodowe  dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” – 60 godzin

Część 7

Grupowe warsztaty prawnicze dla 20 uczestników projektu: „AON – realna pomoc
i wsparcie - 20 GODZIN

Część 8

Warsztaty psychologiczne dla 20 uczestników w zakresie umiejętności korzystania
z usług Asystentów osób niepełnosprawnych – 60 godzin

 

WYKONAWCY

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
W CZĘŚCI NR 1

Zamawiający – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a,
09-200 Sierpc zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 1 cyt. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych,

zawiadamia, że w odniesieniu do Części nr - 1 Poradnictwo psychologiczne  dla 30 uczestników projektu „Praca – trzeba działać a nie czekać”  - 120 godzin

postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów unijnych - art. 11 ust. 8 cytowanej ustawy Pzp na świadczenie usług poradnictwa specjalistycznego w ramach projektów: „Praca - trzeba działać a nie czekać” 7.4  POKL

wybrał ofertę złożoną przez Wykonawcę PHU Apus Robert Meller ul. Gruzowa 9 42-200 Częstochowa na podstawie kryterium oceny ofert określonych w SIWZ.

Cena wybranej oferty – 6.348,00 zł (słownie: sześć tysięcy trzysta czterdzieści osiem złotych 00/100).

Najkorzystniejsza oferta otrzymała maksymalną liczbę punktów – 100.

W tej części postępowania wpłynęło 6 ofert. 5 spośród złożonych ofert jest zgodnych z ustawą Prawo zamówień publicznych, ich zapisy potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz zostały złożone zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ.

Zamawiający na podstawie art.. 24, ust. 2, pkt. 4 wykluczył z postępowania Wykonawcę – Pracownia Rozwoju Osobistego Katarzyna Juszczak ul. Lecha 1c 62-200 Gniezno. Wskazany Wykonawca nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu, a mianowicie nie wykazał dysponowania odpowiednią osobą/osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia . Zgodnie z art. 24, ust.4 ofertę nr 5 (1.2) wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust 2 pkt 3.

Zgodnie z Rozdziałem IX. SIWZ opis sposobu przygotowania ofert – oferta winna zawierać wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacjami o podstawie dysponowania tymi osobami. W odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentacji Wykonawca przesłał oświadczenie o zaniechaniu wykonania wymaganej czynności.

Poniżej zestawienie ważnych ofert, które wpłynęły w tej części postępowania wraz z przyznaną punktacją:

Numer oferty

Nazwa Wykonawcy

Adres

Cena ofert

PUNKTACJA

Suma punktów

Wg wpływu

Wg nr części

Wg kryterium cena

Wg kryterium doświadczenie

1

1.1

PHU Apus Robert Meller

Ul. Gruszowa 9,

42-200 Częstochowa

6.348,00

70,00

30

100,00

8

1.3

Agnieszka Sawicka

Al. Jana Pawła II 15/29

09-410 Płock

6.480,00

68,57

30

98,57

11

1.4

I Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „ąę”

Ul. Tysiąclecia 16 09-402 Płock

8.160,00

54.45

30

84,45

16

1.5

Zakład Doskonalenia Zawodowego w Warszawie Ośrodek Kształcenia Zawodowego w Sierpcu

ul. Piastowska 40

09-200 Sierpc

12.600,00

35,26

30

65,26

18

1.6

Akme-Izabela Olszewska

ul. Witosa 63b/27

06-400 Ciechanów

10.200,00

43,56

30

73,56

 

Zamawiający informuje, że umowa w sprawie zamówienia publicznego będzie zawarta
w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania  zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej przewidzianej w dziale VI Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

       Dziękuję za złożenie oferty w przedmiotowym postępowaniu.

Z poważaniem

      Agnieszka Gorczyca

                  -//-

        Kierownik PCPR

 

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE                         Sierpc, dnia 11.06.2013r.                                                

09-200 Sierpc ul. Świętokrzyska 2a

tel. (024) 275 76 60

e-mail: pcpr.sierpc@wp.eu                                                  

                 

Oznaczenie i numer postępowania: świadczenie usług poradnictwa specjalistycznego
w ramach projektów: „Praca - trzeba działać a nie czekać” oraz „Asystent osoby niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” 7.4  pokl

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU –nr 814330 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA PODZIELONO NA 8 CZĘŚCI:

Część 1

Poradnictwo psychologiczne dla 30 uczestników projektu „Praca – trzeba działać
a nie czekać” - 120 godzin

Część 2

Doradztwo zawodowe  dla 30 uczestników projektu „Praca – trzeba działać
a nie czekać”  - 90 godzin

Część 3

Warsztaty terapeutyczne dla dzieci  z otoczenia grupy docelowej – uczestników projektu „Praca – trzeba działać  a nie czekać” – 25godzin

Część 4

Konsultacje indywidualne i spotkania warsztatowe dla 30 osób z wizażystą/ stylistą w ramach projektu „Praca – trzeba działać a nie czekać” – 90 godzin, akademia wizerunku

Część 5

Poradnictwo psychologiczne dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” – 100 godzin

Część 6

Doradztwo zawodowe  dla 20 uczestników projektu „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie” – 60 godzin

Część 7

Grupowe warsztaty prawnicze dla 20 uczestników projektu: „AON – realna pomoc
i wsparcie - 20 GODZIN

Część 8

Warsztaty psychologiczne dla 20 uczestników w zakresie umiejętności korzystania
z usług Asystentów osób niepełnosprawnych – 60 godzin

 

 

WYKONAWCY

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
W CZĘŚCI NR 7

 

Zamawiający – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a,
09-200 Sierpc zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 1 cyt. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych,

zawiadamia, że w odniesieniu do Części nr - 7 Grupowe warsztaty prawnicze dla 20 uczestników projektu: „AON – realna pomoc i wsparcie - 20 GODZIN

postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów unijnych - art. 11 ust. 8 cytowanej ustawy Pzp na świadczenie usług poradnictwa specjalistycznego w ramach projektów: „Asystent Osoby Niepełnosprawnej – realna pomoc i wsparcie”  7.4  POKL

wybrał ofertę złożoną przez Wykonawcę Kancelaria Prawna Radcy Prawnego
Sylwii Barcz-Popiel, Ul. Wileńska 32, lok 209/210, 05-200 Wołomin

na podstawie kryterium oceny ofert określonych w SIWZ.

 

Cena wybranej oferty – 1.599,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100).

Najkorzystniejsza oferta otrzymała maksymalną liczbę punktów – 100.

W tej części postępowania wpłynęły 2 oferty. Złożone oferty są zgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych, ich zapisy potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu
oraz zostały złożone zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ.

Poniżej zestawienie ważnych ofert, które wpłynęły w tej części postępowania wraz z przyznaną punktacją:

Numer oferty

Nazwa Wykonawcy

Adres

Cena ofert

PUNKTACJA

Suma punktów

Wg wpływu

Wg nr części

Wg kryterium cena 70%

Wg kryterium doświadczenie 30%

10

7.1

Piotr Laskowski

Kurówko 26

09-213 Gozdowo

1.780,00

62,88

30

92,88

15

7.2

Kancelaria Prawna Radcy Prawnego
Sylwii Barcz-Popiel

Ul. Wileńska 32

lok 209/210

05-200 Wołomin

1.599,00

70,00

30

100,00

 

Zamawiający informuje, że umowa w sprawie zamówienia publicznego będzie zawarta
w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania  zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej przewidzianej w dziale VI Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

       Dziękuję za złożenie oferty w przedmiotowym postępowaniu.

 

Z poważaniem

      Agnieszka Gorczyca

                  -//-

        Kierownik PCPR

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kamińska Ewelina
  • Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
  • Informacja zaktualizowana przez: Kamińska Ewelina
  • Data ostatniej aktualizacji: 2013-06-11 08:52:05
  • Liczba odsłon: 137
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1011642]

przewiń do góry